یکشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۰ - 1 PM - کوروش طاهري(دادار) و گروه نویسندگان -
در تندیس های کنده شده بر سنگهای تخت جمشید هیچكس خشم گین نیست. هیچكس سوار بر اسب نیست. هیچكس در کرنش نمیبینید. هیچكس سر افكنده و شكست خورده نیست .هیچ گروهی بر گروه دیگر برتر نیست و هیچ نگاره خشنی در آن نیست. از بالندگیهاي ایرانیان این است كه هیچگاه برده داری در ایران نبوده است .در میان سدها پیكره تراشیده شده بر سنگهای تخت جمشید یك پیکره برهنه نیست.
یک فرهنگ بزرگ تا از درون ویران نشود از بیرون سرنگون نخواهد شد.بنابر این اپایداری یا سستی یک سرزمین و فرهنگ آن را باید در درون ساختار آن هازمان جستجو کرد نه در نیرنگ های بیرونی....
یک فرهنگ بزرگ تا از درون ویران نشود از بیرون سرنگون نخواهد شد.بنابر این اپایداری یا سستی یک سرزمین و فرهنگ آن را باید در درون ساختار آن هازمان جستجو کرد نه در نیرنگ های بیرونی....
در تندیس های کنده شده بر سنگ های تخت جمشیدهیچ کس خشم گین نیست
درود